Wprowadzamy firmy do świata LinkedIn B2B

Współczesne Firmy mierzą się z całym szeregiem wyzwań:
  • Firmy wyrosłe w czasach przed pandemią muszą funkcjonować w środowisku, które staje się coraz bardziej online
  • Ponad 80% procesu zakupowego klienci przechodzą samodzielnie
  • Ponad 80% leadów B2B pochodzi z LinkedIn
  • 83% odbiorców treści podchodzi z ufnością do informacji przekazywanych przez ludzi, których zna, tymczasem w przekazy firmowe wierzy zaledwie 15% odbiorców
  • 60% kupujących nie chce rozmawiać ze sprzedawcą (przez większość cyklu handlowego)
  • Systematycznie wzrasta świadomość wagi kapitału społecznego w budowaniu i rozwoju biznesu

Najlepszym sposobem sprostania tym wyzwaniom jest wejście firmy na LinkedIn  i wprowadzenie tam pracowników. Jest to pierwszy krok w kierunku poprawy i wzmocnienia wizerunku firmy. Jednocześnie jest to sposób na unowocześnienie procesów sprzedażowych i marketingowych (Social Selling, SMarketing). W dalszej konsekwencji umożliwia to uruchomienie programów Employee Advocacy (Rzecznictwa Pracowników) i zbudowanie Optymalnej Kultury Organizacyjnej – spójnej ze strategią firmy. Krok po korku wprowadzamy firmy do profesjonalnego świata LinkedIn B2B.

Więcej na tematy dotyczące LinkedIn poczytasz w naszej Bazie Wiedzy. Znajdziesz tam relacje naszych klientów i zdobędziesz więcej wiedzy. Poniżej trzy ostatnie artykuły.

Jak z pomocą LinkedIn budować markę?

Jak z pomocą LinkedIn budować markę? W momencie, kiedy Twoja konkurencja zbiera dziesiątki lajków pod swoimi publikacjami, a Ty dopiero raczkujesz – powiedzenie, że każdy kiedyś […]

Jak stworzyć wartościowy content?

Jak stworzyć wartościowy content? LinkedIn, który jeszcze jakiś czas temu kojarzył nam się głównie z networking ‘iem i rekrutacją pracowników np. wyższego szczebla, jest obecnie doskonałym […]

Employee Advocacy w tworzeniu angażujących treści

Employee Advocacy w tworzeniu angażujących treści Media społecznościowe są przestrzenią komunikacji między markami a klientami. Tworzenie treści, które zainteresują odbiorcę i skupią jego uwagę, a w […]

ico-korzysci-finansowe-60

Korzyści Finansowe

Nowe źródła przychodów; Zwiększenie sprzedaży; Ograniczenie kosztów marketingowych
ico-korzysci-operacyjne-60

Korzyści Operacyjne

Lepsza obsługa klienta;
Poprawa komunikacji wewnętrznej;
Skrócenie cykli sprzedażowych
ico-korzysci-wizerunkowe-60

Korzyści Wizerunkowe

Większa rozpoznawalność i widoczność;
Większa lojalność klientów względem marki

Jeżeli poniższe problemy wyglądają znajomo, to wprowadzić firmę na LinkedIn. Zobaczysz różnicę!
     


1Zbyt mało nowych klientów
LinkedIn w zapewnia dostęp do ponad 4 milionów profesjonalistów, managerów, dyrektorów i prezesów oraz ponad 180 tysięcy  firm w Polsce. Na świecie jest ich odpowiednio ponad 774 i 57 milionów.

2Zbyt mało okazji handlowych
80 procent leadów B2B generowanych w Mediach Społecznościowych pochodzi z LinkedIn. Jest to źródło pozyskiwania nowych klientów działające niezależnie od sytuacji epidemiologicznej. Handlowcy mądrze korzystający z LinkedIn generują o 45 procent więcej okazji sprzedażowych

3Mała rozpoznawalność marki
Przedsiębiorstwa, które skutecznie wprowadziły swoje firmy na  LinkedIn chwalą się: wzrostem widoczności, wzrostem rozpoznawalności i większą lojalnością klientów. Mogą dzięki temu narzucić rynkowi własną narrację. Ich komunikacja jest dużo bardziej widoczna a więc również tańsza.

4Małe zaangażowanie i trudności z pozyskiwaniem pracowników
Jak wskazują badania opublikowane w roku 2020 (Patrick D. Thelen) jedną z trzech głównych korzyści wdrożenia Employee Advocacy (które w dużej mierze dokonuje się przez programy wdrożenia LinkedIn w organizacjach –  GrupaYAK) jest wzrost zaangażowania i produktywności pracowników. Ponadto firmy z wdrożonym formalnie programem Rzecznictwa Pracowników mają o blisko 60% większe szanse na pozyskanie najlepszych pracowników i mniejszą rotację.

5Wysokie koszty Marketingu
Mądre działania na LinkedIn generują dodatkowy budżet marketingowy w wysokości około 20 000 zł rocznie na każdą osobę zaangażowaną w program. W  programie, w który jest zaangażowanych 10 osób powstaje budżet o wartości 200 000 zł

Skontaktuj się z nami !
     

Opowiedz nam Yakie masz wyzwania – wysłuchamy Cię uważnie!
Wyjaśnimy Ci Yak pracujemy i wspólnie wypracujemy najlepsze rozwiązanie.