Jak z pomocą LinkedIn budować markę?
20 grudnia 2022Dlaczego firmy decydują się na programy Employee Advocacy?
Employee Advocacy to promowanie działalności firmy przez jej pracowników. Co takiego daje Employee Advocacy firmom, że coraz częściej decydują się na taką formę Employer Branding ‘u ❓ Co konkretnie przekonuje zarząd firmy do wdrożenia takiego programu?
Celem Employee Advocacy (Rzecznictwo Pracowników) jest umożliwienie pracownikom wypowiadania się w mediach społecznościowych na tematy ważne z biznesowego punktu widzenia. Dzielenie się autentycznymi, osobistymi historiami i doświadczeniem jest teraz jedną z najcenniejszych walut.
Firmom zależy na:
1. Zwiększeniu rozpoznawalności. Reklama, komunikaty prasowe, posty czy artykuły na blogach firmowych – są formami, które już spowszechniały. Dlatego, aby realizować cele marketingowe, firmy często decydują się na krok w przód, na mówienie ustami swoich pracowników. Dzięki temu zwiększa się chociażby zasięg komunikatu. Nie jest tajemnicą, że posty z prywatnych profili w mediach społecznościowych mają znacznie większe zasięgi, niż posty z profili firmowych. Pracownicy nabywają nowe umiejętności – zwięzłego komunikowania się i storytellingu. To zaś przekłada się na nowe kompetencje możliwe do wykorzystania w innych projektach. Niemniej ważnym aspektem zaangażowania pracowników w Employee Advocacy jest większa współpraca między pracownikami, menadżerami i CEO firm, większy flow we współpracy, większe zaufanie do siebie nawzajem. To wpływa pozytywnie na atmosferę środowiska pracy.
Gdy myślisz o Employee Advocacy, to warto skorzystać z webinarów i artykułów dostępnych tutaj – w Bazie Wiedzy
2. Nowych ścieżek sprzedaży. To dość oczywiste, że przed podjęciem decyzji o zakupie potencjalni klienci weryfikują firmę i jakość świadczonych przez nią usług czy wartości, którymi kieruje się w biznesie. Im więcej wiarygodnych i pozytywnych wzmianek o firmie, tym większe są szanse przekonania klienta, zwłaszcza nowego, do zaufania i zakupu.
Aż 88% respondentów ufa opiniom z sieci prawie tak bardzo, jak gdyby były powiedziane przez kogoś znajomego.
Klienci potrzebują coraz więcej ścieżek styku z marką, by rzeczywiście zapamiętać informacje o niej i stworzyć ciąg pozytywnych skojarzeń. Im bardziej rozwinięty jest w firmie program Employee Advocacy, tym więcej informacji na jej temat jest łatwo osiągalnych. Informacje o produktach, sposobie pracy, realizowanych programach dla pracowników, czy ich satysfakcji z pracy pojawia się w Internecie, np. na portalach społecznościowych – zwłaszcza na LinkedIn.
Zapisz się na nasz Newsletter
3. Pozyskaniu najlepszych kandydatów do pracy. Pracownik każdego szczebla ma wpływ na to, jak funkcjonuje firma. Przejmuje jej kulturę organizacyjną, ale też ubogaca ją swoim podejściem, wiedzą i pozytywnym stosunkiem do wykonywanych obowiązków. Co więcej, zaangażowany pracownik zostaje w firmie na dłużej, widząc dla siebie szansę rozwoju. Microsoft podaje, że firmy z wdrożonym programem Employee Advocacy maja o około 25% większe szanse na zatrzymanie w organizacji najlepszych talentów. To ogranicza koszty związane z rekrutacją kolejnych pracowników. Dlatego Employee Advocacy jest pośrednio wykorzystywany również w procesach wyszukiwania najlepszych kandydatów do pracy. Potencjalni pracownicy zwracają uwagę na opinie aktualnie zatrudnionych osób, na projekty, w których mogą brać udział oraz na atmosferę w środowisku pracy. Im bardziej autentyczne treści będą publikowane na LinkedIn, tym bardziej wiarygodna opinia o tym środowisku pracy powstanie. To przekłada się na procesy rekrutacyjne – napływ bardziej świadomych i zdeterminowanych kandydatów do pracy (ponownie za Microsoft – firmy z dobrze wdrożonym programem Employee Advocacy mają o około 45% większe szanse na pozyskanie na rynku najlepszych pracowników.
4. Większych zasięgach przy maksymalnym wykorzystaniu budżetu. Nie jest tajemnicą, że posty z profili prywatnych osiągają większe zasięgi, niż te publikowane na profilach firmowych. To oczywiście wynika ze strategii przyjętych przez portale społecznościowe. Wpływ też na to forma komunikacji, jej język i zaangażowanie. Ludzie częściej ufają ludziom niż profilom firmowym. Szacuje się, że zwiększenie zaangażowania pracowników w Employee Advocacy o 12% przekłada się na podwojenie sprzedaży (!). Warto spróbować, prawda? Drugim niezaprzeczalnym plusem jest maksymalne wykorzystanie budżetu, spadek konieczności wydawania środków na płatne reklamy i tworzenie contentu przez agencje social mediowe.
Wzrost zaangażowania pracowników w komunikację z pośrednictwem mediów społecznościowych przekłada się na lepszą atmosferę w pracy i budowanie angażującej kultury organizacyjnej. Gdy pracownicy, niezależnie od zajmowanego miejsca w hierarchii firmowej, są zaangażowani w komunikację na rzecz swojej firmy, to bardziej identyfikują się ze swoim środowiskiem. Decydując się publikować pod własnym imieniem i nazwiskiem, dodają działaniom firmy autentyczności i ludzkiego wymiaru.
Zasadniczo Employee Advocacy może poprawić każdy aspekt Twojej firmy. Na czym Tobie najbardziej zależy❓
Pamiętałeś, aby się zapisać na Newsletter❓ Przewiń trochę do góry 😉