Wprowadzamy firmy do świata LinkedIn B2B

Współczesne Firmy mierzą się z całym szeregiem wyzwań:
  • Firmy wyrosłe w czasach przed pandemią muszą funkcjonować w środowisku, które staje się coraz bardziej online
  • Ponad 80% procesu zakupowego klienci przechodzą samodzielnie
  • Ponad 80% leadów B2B pochodzi z LinkedIn
  • 83% odbiorców treści podchodzi z ufnością do informacji przekazywanych przez ludzi, których zna, tymczasem w przekazy firmowe wierzy zaledwie 15% odbiorców
  • 60% kupujących nie chce rozmawiać ze sprzedawcą (przez większość cyklu handlowego)
  • Systematycznie wzrasta świadomość wagi kapitału społecznego w budowaniu i rozwoju biznesu
ico-korzysci-finansowe-60

Korzyści Finansowe

Nowe źródła przychodów; Zwiększenie sprzedaży; Ograniczenie kosztów marketingowych
ico-korzysci-operacyjne-60

Korzyści Operacyjne

Lepsza obsługa klienta;
Poprawa komunikacji wewnętrznej;
Skrócenie cykli sprzedażowych
ico-korzysci-wizerunkowe-60

Korzyści Wizerunkowe

Większa rozpoznawalność i widoczność;
Większa lojalność klientów względem marki

Najlepszym sposobem sprostania tym wyzwaniom jest wejście firmy na LinkedIn  i wprowadzenie tam pracowników. Jest to pierwszy krok w kierunku poprawy i wzmocnienia wizerunku firmy. Jednocześnie jest to sposób na unowocześnienie procesów sprzedażowych i marketingowych (Social Selling, SMarketing). W dalszej konsekwencji umożliwia to uruchomienie programów Employee Advocacy (Rzecznictwa Pracowników) i zbudowanie Optymalnej Kultury Organizacyjnej – spójnej ze strategią firmy. Krok po korku wprowadzamy firmy do profesjonalnego świata LinkedIn B2B.

Jeżeli poniższe problemy wyglądają znajomo, to wprowadzić firmę na LinkedIn. Zobaczysz różnicę!
     


1Zbyt mało nowych klientów
LinkedIn w zapewnia dostęp do ponad 4 milionów profesjonalistów, managerów, dyrektorów i prezesów oraz ponad 180 tysięcy  firm w Polsce. Na świecie jest ich odpowiednio ponad 774 i 57 milionów.

2Zbyt mało okazji handlowych
80 procent leadów B2B generowanych w Mediach Społecznościowych pochodzi z LinkedIn. Jest to źródło pozyskiwania nowych klientów działające niezależnie od sytuacji epidemiologicznej. Handlowcy mądrze korzystający z LinkedIn generują o 45 procent więcej okazji sprzedażowych

3Mała rozpoznawalność marki
Przedsiębiorstwa, które skutecznie wprowadziły swoje firmy na  LinkedIn chwalą się: wzrostem widoczności, wzrostem rozpoznawalności i większą lojalnością klientów. Mogą dzięki temu narzucić rynkowi własną narrację. Ich komunikacja jest dużo bardziej widoczna a więc również tańsza.

4Małe zaangażowanie i trudności z pozyskiwaniem pracowników
Jak wskazują badania opublikowane w roku 2020 (Patrick D. Thelen) jedną z trzech głównych korzyści wdrożenia Employee Advocacy (które w dużej mierze dokonuje się przez programy wdrożenia LinkedIn w organizacjach –  GrupaYAK) jest wzrost zaangażowania i produktywności pracowników. Ponadto firmy z wdrożonym formalnie programem Rzecznictwa Pracowników mają o blisko 60% większe szanse na pozyskanie najlepszych pracowników i mniejszą rotację.

5Wysokie koszty Marketingu
Mądre działania na LinkedIn generują dodatkowy budżet marketingowy w wysokości około 20 000 zł rocznie na każdą osobę zaangażowaną w program. W  programie, w który jest zaangażowanych 10 osób powstaje budżet o wartości 200 000 zł

Zapisz się na rozmowę
     

Opowiedz nam yakie masz wyzwania – wysłuchamy Cię uważnie!
Wyjaśnimy Ci yak pracujemy i wspólnie wypracujemy najlepsze rozwiązanie.

Porozmawiajmy

    Zapraszam do kontaktu

    Opiekun Klienta Biznesowego

    Bezpłatna Konsultacja