#SesjaPozytywnychRelacji

Konferencje, targi, gale, zjazdy są również okazją do wymiany wiedzy ukrytej i doświadczeń uczestników. Statystyki pokazują, że ponad 70% ich uczestników nie czuje się komfortowo podczas eventów, nie mają śmiałości w "przełamywaniu lodów".

Uczestnicy koncentrują się głównie na warstwie merytorycznej, tracąc unikalną okazję poznania ludzi w branży stworzoną przez organizatorów eventu. Bez wspomagania organizatorów, mingling ułatwiający wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy uczestnikami, jest zazwyczaj niewielki.

Zazwyczaj wynika to z braku wiedzy:

  • po co zawierać nowe znajomości,
  • jak to robić, a czego nie robić,
  • jak podtrzymywać nawiązane relacje.

Moderatorzy networkingu wspierający Grzegorza Turniaka są profesjonalistami i ekspertami w swojej dziedzinie. Od pierwszych chwil witają Gości i łączą ich w mniejsze grupki osób, aby wymieniały się swoim doświadczeniem, umiejętnościami i pomagają uczestnikom "przełamać lody", czyli bezpiecznie wyjść ze swojej strefy komfortu i nawiązać wartościowe kontakty.

Taktownie pomogą nawiązać rozmowy, przedstawią sobie uczestników od momentu rejestracji do rozpoczęcia konferencji. Połączą osoby, które niejednokrotnie są trochę zagubione, ponieważ nie mają znajomych wśród profesjonalistów na konferencji.

Jednocześnie w odpowiedni sposób podczas eventu mieszają (minglują) Gości ze sobą, aby każdy miał możliwość poznania jak największej ilości osób, mimo wewnętrznych barier i strachu przed przełamywaniem lodów. Są mentorami, partnerami i wsparciem zarówno dla organizatorów jak i Gości wydarzenia. Dzięki działaniom networkerów Goście eventu czują się bezpieczni, zostają dłużej, pozytywnie wypowiadają się o evencie, polecają go znajomym oraz chętniej przychodzą na przyszłe wydarzenia organizatorów.

Do procesu moderowania #SesjaPozytywnychRelacji możemy włączyć wybranych przedstawicieli sponsorów i wystawców, którzy najczęściej są nie przeszkoleni, bierni, wycofani. Możemy ich wcześniej przeszkolić, zrobić odprawę, aby zachowywali się proaktywnie i nawiązywali więcej wartościowych relacji i zdobywali kontrakty.

Wprowadzenie spójnego systemu zarządzania doświadczeniem uczestnika podczas eventu:

  • pozwoli ograniczać wpływ przypadku na jakość doświadczenia,
  • stymuluje uczestników do zachowań pożądanych z punktu widzenia celów konferencji,
  • wyeliminuje źródła negatywnych doświadczeń uczestnika,
  • wywoła wdzięczność dla organizatorów za zadbanie o "przełamanie lodów".

KORZYŚCI:

Nasze wieloletnie doświadczenia pokazują, że takie moderowane sesje networkingowe przynoszą dodatkowe korzyści

dla uczestników:

  • możliwość nawiązania nowych relacji z innymi przedsiębiorcami, nowymi klientami,
  • pozyskanie sprawdzonych dostawców i wykonawców usług,
  • rozszerzenie sieci kontaktów biznesowych w różnych branżach,
  • okazja do poznania ludzi do których normalnie dostęp jest utrudniony,
  • dostarczają wiele satysfakcji uczestnikom, a organizatorom możliwość uruchomienia i skorzystania z zasady wzajemności,
  • doprowadzają do wymiany wiedzy i doświadczeń.

dla organizatorów:

  • uczestnicy chętniej wracają i promują wydarzenia na których była moderowana sesja networkingowa,
  • unikalne, pozytywne doświadczenie klienta,
  • sponsorzy, wystawcy nawiązują więcej bezpośrednich relacji i kontraktów, dzięki czemu chętnie współpracują na kolejnych wydarzeniach.

dla sponsorów i wystawców:

  • dzięki włączeniu ich do przełamywania lodów nawiązują więcej bezpośrednich relacji i kontraktów, dzięki czemu chętnie współpracują na kolejnych wydarzeniach.

________________

#IntegracjaNetworkingowa

Na niektórych konferencjach, wydarzeniach, spotkaniach pracowników prowadzimy ćwiczenie #PodobieństwaZbliżają

Celem części networkingowej #PodobieństwaZbliżają jest integracja uczestników przychodzących na wydarzenie.
Zazwyczaj zaczyna się ona 30-45 min przed oficjalnym otwarciem wydarzenia.
Agenda wydarzenia, godzina formalnego rozpoczęcia, najczęściej pozostaje taka sama. Wydłużamy jedynie czas rejestracji.

Przybywający uczestnicy witani są przez facylitatora / networkera / pracowników klienta. Potem są zapraszani do wybrania 2-3 kart, na której jest wydrukowane są różne kategorie rzeczy, które robią po pracy:

  • hobby,
  • pasja,
  • zainteresowania.

Mamy ponad 40 takich zestawów kart.

Na początku uczestnicy przedstawiani są innym osobom w grupkach. Potem, po ok. 15 min łączymy osoby z podobnymi zainteresowaniami i wymianę doświadczeń.

Tworzymy grupki po 4-5 osób i co 10-15 minut zachęcamy do zmiany grupek przez niektóre osoby.

Dzięki naszemu ćwiczeniu uczestnicy łatwiej przełamują lody, poznają się od strony prywatnych zainteresowań i pasji. Ułatwia im to lepszą komunikację zarówno na wydarzeniu jak i później.

Zabawa jest jedną z animacji #SesjiPozytywnychRelacji, jakie robimy podczas konferencji, targów, spotkań firmowych od 2006 r.