Dbamy o relacje podczas targów

Grzegorz Turniak - Targi

Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Statystyki Targowej CENTREX jednym z 4 głównych celów osób zwiedzających targi B2B jest nawiązanie kontaktów biznesowych:

  • zobaczyć nowy produkt lub usługę
  • dowiedzieć się informacji
  • zapoznać się z nowymi technologiami
  • nawiązać kontakty biznesowe

Centrex – Visitors objectives (centrexstat.org)

Trzy pierwsze punkty z powyższej listy z wystawienniczego punktu widzenia są oczywiste. Ich realizacja to dość techniczna kwestia, polegająca na dobrej prezentacji i sprawnym dostarczeniu odpowiedniej informacji. Właściwie przeprowadzone, osiągają swój efekt.

Punkt czwarty natomiast już nie jest taki “techniczny”. Tutaj najwięcej zależy bezpośrednio od człowieka – jego umiejętności i nastawienia. I to w dość wymagających okolicznościach targowych.
Okazuje się, że pomimo wielu wysiłków, perfekcyjnego przygotowania imprezy przez  organizatora, świetnej dystrybucji materiałów i informacji, na końcu i tak najważniejszy jest kontakt bezpośredni, zależny od samych uczestników.

Rola networkingu na targach została zauważona również przez CENTREX, który tak opisuje to na stronie – “Praktyczne wskazówki dla wystawców”:
“Networking i kontakty towarzyskie są częścią atrakcyjności wystawy, ale lepiej utrzymać to pod kontrolą.”

Practical hints for exhibitors (centrexstat.org)

To oznacza nabycie konkretnych umiejętności i właściwe zarządzanie nimi. Jest to zakres wiedzy, który jest od lat nauczany i wdrażany z sukcesem w tysiącach firm. Networking doczekał się swojego krajowego benchmarku w postaci programu certyfikacyjnego – Master of Networking™ — standard tworzenia relacji

Grupa YAK, będąc wyłącznym operatorem tego programu, szkoli i wdraża techniki sieciujące w firmach w całej Polsce.

Wśród wielu korzyści dla organizatorów targów znajdują się:
  • wyróżnienie poprzez rozszerzoną ofertę
  • poprawa Customer Experience
  • zwiększenie integracji uczestników
  • identyfikacja Targów jako hubu nawiązywania relacji
Nasze działania obejmują:
  • Stworzenie ciekawych i interaktywnych form integracji dla uczestników, które pozwolą na łatwiejsze nawiązanie kontaktów i zacieśnienie relacji.
  • Prowadzenie eventu przez doświadczonych moderatorów, którzy pomogą w prowadzeniu rozmów między uczestnikami.
  • Opracowanie programu sesji networkingowych, który zostanie dostosowany do indywidualnych potrzeb Państwa imprezy,
  • Rekrutację uczestników, którzy są zainteresowani nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych na Państwa wydarzeniu,
  • Przygotowanie profesjonalnego scenariusza dla sesji networkingowej, który zagwarantuje płynny przebieg spotkań oraz odpowiednią ilość czasu na każde z nich,
  • Koordynację i nadzór nad obsługą techniczną  podczas całej sesji networkingowej
targi

Tutaj można zapoznać się z eventami, które odbyły się w ostatnim czasie, wzbogaconymi o procesy networkingowe:
Our events – Master Of Networking

Strefa Networkingowa Forum Branży Eventowej 2023 (EXPO XXI):
Forum Branży Eventowej 2023

O rzeczywistej roli networkingu i nawiązywaniu relacji – Mariola Rauzer (Evention) – Cybersecurity 2022 – Marriott Hotel:
Cybersecurity 2022

Przykładowa relacja na żywo w trakcie eventu w Cambridge Innovation Center:
Thursday Gathering – CIC

Spotkanie członków Izby Polsko-Niemieckiej AHK Polska w Poznaniu:
Izba Polsko-Niemiecka AHK Polska

 XIX Forum Polskich Menedżerów Logistyki razem z zespołem Europa Systems:
 XIX Forum Polskich Menedżerów Logistyki

. . .

Grupa Yak jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS)
Numer ewidencyjny: 2.14/00405/2022
System Teleinformatyczny Obsługi Rejestrów PSZ (praca.gov.pl)