Employee Advocacy w tworzeniu angażujących treści
25 sierpnia 2022EY – Konferencja
24 listopada 2022Jak stworzyć wartościowy content?
LinkedIn, który jeszcze jakiś czas temu kojarzył nam się głównie z networking ‘iem i rekrutacją pracowników np. wyższego szczebla, jest obecnie doskonałym miejscem do prowadzenia działań content-marketingowych. Pozwalają one dotrzeć do wartościowych klientów i partnerów biznesowych. Oczywistym a nawet koniecznym jest wykorzystanie potencjału tego medium i dołączenie do grona zaangażowanych użytkowników.
Kiedy już podejmiemy decyzję, że zaczniemy być bardziej obecni na LinkedIn, niemal natychmiast dopadają nas pierwsze poważne pytania, które niejedne skrzydła już podcięły:
- Jak stworzyć wartościowy content?
- Jak napisać treści, które pozwolą wykorzystać potencjał drzemiący w LinkedIn?
- Jak dotrzeć do 5 milionów użytkowników w Polsce i 83 milionów na świecie?
- Jak wreszcie dotrzeć do tych właściwych odbiorców, na których najbardziej nam zależy?
Chcemy, by nasze działania były celowe, a czas spędzony na ich realizacji przynosił wymierne efekty. Zależy nam na tym, żeby odbiorcy przyjęli publikowane przez nas treści i zareagowali na nie, bo ich zaangażowanie jest bezcenne.
Jak z serwisu LinkedIn korzystają użytkownicy i jaki to ma wpływ na tworzenie contentu?
Z badań przeprowadzonych przez serwis LinkedIn wynika, że odbiorcy na tym portalu:
- aż 60% z nich poszukuje wiarygodnych informacji branżowych, szczegółowych danych i badań,
- 53% użytkowników zapoznaje się z wiadomościami na temat firm,
- 43% poszukuje informacji na temat produktów i usług.
Liczby te pokazują, że umiejętne publikowanie i udostępnianie angażujących treści może przynieść bardzo dobre rezultaty dla rozpoznawalności naszej marki i jej sukcesów finansowych. Jak konkretnie można to spożytkować, kreując content dla marki?
Wiele osób pochylało się już nad tym pytaniem i jedno jest pewne: panika nie pomaga. Tutaj potrzeba zdecydowanych i przemyślanych kroków, takich jak: cele firmy, strategia ich osiągnięcia, odbiorcy, styl wypowiedzi, kluczowe treści do publikacji. I chociaż chodzi nam o to, żeby zamieścić post czy artykuł na LinkedIn, a potem kolejny i następny, to te publikacje są wisienką na torcie. Ostatnim krokiem z szeregu poprzedzających go działań.
Sukces to jest przemyślana aktywność w tym serwisie, a tworzenie contentu jest jedną ze znaczących jej składowych.
Gdy myślisz o LinkedIn B2B, to warto skorzystać z webinarów i artykułów dostępnych tutaj – w Bazie Wiedzy
Wartościowy content – co to konkretnie może znaczyć w przypadku naszej firmy?
Wartościowy content dla każdego może oznaczać coś innego. Jak rozpoznać, co będzie wartościowe dla naszych odbiorców i jednocześnie realizowało założenia naszej firmy? Warto zastanowić się i znaleźć właściwe odpowiedzi na pytania o cel, strategię i odbiorców.
· Cele obecności na LinkedInie – czy to jest pokazanie wartości marki, zwiększenie zasięgów czy dotarcie do nowych kluczowych klientów? Wszystkie te obszary są ważne, ale to, który z nich uznamy za najważniejszy, będzie miało wpływ na zamieszczany przez nas content. W tym kontekście warto pamiętać o roli Employee Advocacy na tym polu. Więcej na ten temat piszemy tutaj 👉 Baza Wiedzy O Employee Advocacy.
Załóżmy, że na tym etapie chcemy pokazać siebie jako eksperta. To będzie pierwszy krok naszej obecności na LinkedIn, wynikający z przyjętej strategii. W praktyce oznaczać to będzie, że zdecydujemy się podzielić ciekawymi case studies, opiniami klientów. Być może zamieścimy w LinkedIn Pulse kilka merytorycznych artykułów analizujących sytuację w branży. Kolejnym etapem realizacji tego celu byłaby obecność w grupach dyskusyjnych, a może nawet założenie swojej?
Zapisz się na nasz Newsletter
· Spójna strategia komunikacji razem z merytorycznymi postami dotyczącymi branży gwarantuje więcej zapytań od potencjalnych klientów, więcej kontaktów z zainteresowanymi osobami.
Tutaj zastanowimy się, w jaki sposób zrealizować cel i zbudować trwałe skojarzenia z marką. Czym będą się charakteryzować nasze posty? W jaki sposób krok po kroku zrealizujemy założone cele?
· Odbiorcy – czyli do kogo konkretnie kierujemy naszą komunikację? Warto sprecyzować grupę czytelników, czy to będą potencjalni klienci czy partnerzy biznesowi a może przyszli pracownicy?
Od tego zależy ton komunikacji, styl, poruszane tematy i np. wezwanie do działania, które umieścimy na koniec postów. Pamiętajmy, że nie piszemy dla siebie, piszemy dla odbiorcy i to właśnie po to warto go jak najdokładniej poznać.
Dopiero na tym etapie możemy przejść do tworzenia postów.
Jak uprościć tworzenie wartościowych postów?
Pomocne będzie wypisanie wszystkich tematów, które pomogą zrealizować cel, czyli np. w przypadku budowania pozycji eksperta – warto sprawdzić, czym mogą się zainteresować potencjalni odbiorcy. Jaki obszar naszej działalności może najlepiej pokazać wiedzę, fachowość i doświadczenie jakie reprezentujemy my czy nasza marka. Czy można je poukładać w cykle publikacji, które będą budowały zaangażowanie czytelnika?
Kolejną istotną rzeczą jest to, by pamiętać, żeby różnicować treści i nie odsyłać natychmiast użytkownika poza serwis. To, owszem, kusząca propozycja, ale na dłuższą metę nie zadziała. Nie wspierają takich działań ani algorytmy LI, ani sami jego użytkownicy. Jeśli chcemy przekierować użytkownika na rozbudowany artykuł na swojej stronie, to warto przygotować jego streszczenie w formie np. graficznej, a link dodać w komentarzu. W ten sposób osoby naprawdę zainteresowane będą mogły zapoznać się z obszernym materiałem, a inne – przeczytają zajawkę i na jej podstawie wyrobią sobie opinię na ten temat.
Tworząc swój content, myślmy raczej o wideo, grafice czy tekście, który sprawi, że użytkownik chętniej spędzi czas w serwisie.
Video, choć może się wydawać zbyt wymagającą formą do przygotowania, w praktyce daje największe zaangażowanie i najdłużej zapada w pamięć. W przeważającej większości jesteśmy przecież wzrokowcami. Do filmów warto dodawać napisy, bo często oglądamy przy wyłączonym dźwięku.
Artykuły natomiast pomagają wzmacniać pozycję eksperta. Warto za każdym razem tworzyć plan artykułu i krok po kroku go rozwijać. Z czasem pisanie będzie przychodziło coraz łatwiej, a feedback od czytelników sprawi, że kolejne pomysły na artykuły będą nasuwać się samoistnie – to oczywiście wydarzy się w sytuacji, gdy uwzględnimy wspomniane wyżej punkty: jak cele, strategię, odbiorców i sposób komunikacji. Kluczem jest umiejętne połączenie regularności publikacji oraz jakości. Nie chodzi o to, żeby publikować jak najwięcej, ale aby dotrzeć do odbiorców, zainteresować ich i obudzić w nich ciekawość i oczekiwanie na kolejny nasz content.
Jeśli szukamy inspiracji, jak konkretnie może wyglądać nasz profil na LinkedIn, warto sięgnąć do źródła i zainspirować się tym, jak to robią konta związane bezpośrednio z serwisem, np. tutaj: Jeśli szukamy inspiracji, można sprawdzić u źródła np. https://www.linkedin.com/showcase/linkedin-ads/. Oczywiście, polecamy również nasze konto: https://www.linkedin.com/company/grupayak/.
Wartościowe treści na LinkedIn – o czym warto pamiętać?
- Nie warto wykorzystywać LI tylko do przekierowywania ruchu do naszego medium. Zastanówmy się, jak tę treść można przekazać w formie, którą serwis wspiera – karuzela, video, infografika – w której pokazujemy ważne aspekty naszej działalności. To pozorne ograniczenie ma swoje plusy – odbiorcy będą mogli udostępnić przygotowane przez nas materiały.
- Pamiętajmy, że odbiorcy chętniej będą czytać i udostępniać, jeśli zadbamy o ich zaangażowanie. Aby to zrobić, zadawajmy otwarte pytania, zachęcajmy do dyskusji i bądźmy ciekawi odpowiedzi.
- Miejmy zawsze na uwadze, że przygotowane przez nas teksty nie powinny być stricte o nas, nawet jeśli piszemy o tym, co się u nas wydarzyło. Zwłaszcza wtedy trzeba zadbać o to, by te treści były wartościowe i przydatne dla klienta.
Jeżeli chcesz przeczytać więcej o tworzeniu wartościowych treści to zapraszamy również tutaj – Employee Advocacy w tworzeniu wartościowych treści
Pamiętałeś, aby się zapisać na Newsletter❓ Przewiń trochę do góry 😉