Storming od przedszkolnej kuchni
17 lutego 2021Porządek w pojęciach strategicznych
26 lutego 2021Jakie będą TE efekty?
Pytają nas klienci, gdy wdrażamy podejście #SprzedażPogłebiona.
Po etapie diagnozy wiemy już, jakiego rodzaju i jakiej wielkości potencjał mamy do wykorzystania. Widzimy już jakich zachowań brakuje sprzedawcom i ile właściciel na tym traci każdego dnia. W zależności od wielkości sieci mówimy tu o pięcio-, a czasami sześciocyfrowej kwocie miesięcznych strat.
Planujemy działania zmieniające. Tworzymy plan wdrożenia, szkoleń i działań rozwojowych. Zarządzamy zmianą.
„To jakie będą te efekty❓”– pyta Zarząd
„Im jest gorzej, tym jest lepiej.” – odpowiadamy
Efekty będą tym większe, im więcej obszarów wymaga zmiany. Z reguły pierwsze trzy miesiące to okres inwestycji. Pracujemy z kierownikami sprzedaży i z marketingiem. Budujemy nowe, powtarzalne zachowania sprzedawców. Wypracowujemy nowe nawyki.
Projekt zaczyna zarabiać na siebie. Z reguły w czwartym miesiącu przychody równoważą całe poniesione koszty. Od tego momentu zarabiamy na czysto. Po sześciu miesiącach sprzedaż rośnie o 10%.
Czasami szybciej.
Jak powiedział nam jeden klient: „Przyjęliście Państwo zbyt asekuracyjny plan. Mam czwarty miesiąc, a ja już na czysto zarobiłem 106000 zł.”
Jak szybko według Ciebie powinien się zwrócić projekt usprawniający sprzedaż❓