Webinar – W jaki sposób zbudować 30 tys. sieć kontaktów na LinkedIn?
15 lutego 2022Employee Advocacy to więcej niż Employer Branding
17 maja 2022Jak menedżer HR wdraża program Employee Advocacy?
- Jakiej kultury organizacyjnej wymaga efektywne wdrożenie programu Employee Advocacy?
- Po co HRowcowi w firmie produkcyjnej program Employee Advocacy?
- Jak rozpocząć program i go dowieźć do końca?
- Jaka jest rola lidera HR w efektywnym budowania zespołu rzeczników organizacji?
- Na czym się program może „wyłożyć”, jak sobie z tym poradzić?
Jak menedżer HR wdraża program Employee Advocacy?
To było nasze kolejne spotkanie z cyklu #FirmaNaLinkedin
Dla kogo ? Spotkanie dedykowane pracownikom działów HR i firmom zatrudniających minimum 100 osób.
Kiedy ? 24 lutego o godzinie 14.00
Czas trwania: 60 min.
Przypomnijmy najważniejsze tezy, które postawiliśmy podczas spotkania:
- Zadbaj o dobre wypromowanie programu. Pokaż korzyści, które osiągną uczestnicy z udziału. Zadbaj o dobrą inspirację.
- Zorganizuj rozwój kompetencji. Większość oporów wynika z braku poczucia praktycznej wiedzy „jak to się robi”.
- Zadbaj o udział przynajmniej jednego lidera z wysokiego poziomu. To ważne, by program miał odpowiednią rangę, ale przede wszystkim realnie odnosił się do strategii i kultury organizacji.
- Włączaj wszystkich pracowników. Nie koncentruj się na kadrze menedżerskiej. Bierz pod uwagę przede wszystkim gotowość do udziału w programie i szczere chęci.
- Działaj ze z góry założoną cierpliwością i wytrwałością. Potrzebujesz kilku miesięcy, żeby uruchomić odpowiednie zaangażowanie w społeczności pracowników.
Pamiętaj, żeby nie zniechęcać się przy pierwszych niepowodzeniach. Nie zakładaj złych intencji ani nie obwiniaj się. Publikuj ciekawe i angażujące treści. „Naucz” ważnych dla Ciebie odbior
Przy wdrożeniu, miej w pamięci badania, które pokazują, że firmy z wdrożonym programem Employee Advocacy mają o 58% większe szanse na pozyskanie talentów i o 25% większą szansę na utrzymanie pracowników w organizacji. To szczególnie ważne w momentach zniechęcenia. Cykliczne obniżenia zaangażowania są naturalne w trakcie procesu wdrażania. Aby na nie odpowiedzieć, zapewnij jego uczestnikom realne wsparcie w wymiarze merytorycznym i psychologicznym. Nie zapominaj też o wymaganiu i dbaniu o konkretne „deadliny”. Jest to niezbędne nim zbuduje się nawyki.
Jeżeli potrzebujesz pomocy przy rozpoczęciu lub zwiększeniu efektywności działań Twojego zespołu na LinkedIn, to daj znać. Z przyjemnością wesprzemy Was w Waszej drodze na szczyt! W Grupie YAK powtarzamy: „Ty wiesz dokąd, my wiemy YAK”.
Zapraszamy do obejrzenia!