Employee Advocacy – Digitalizacja Kultury Organizacyjnej
21 września 2021Webinar #FirmaNaLinkedin – Spotkanie: 2
7 października 2021LinkedIn w biznesie to obowiązek. Zrób to mądrze!
Jest problem, który w biznesie występuje powszechnie – znikający klienci i zbyt mała sprzedaż. Borykają się z nim szefowie i właściciele firm, dyrektorzy sprzedaży i marketingu. Kiedyś było łatwiej. Teraz faktycznie o klienta jest ciężko. Jednocześnie, w tych trudnych czasach są firmy, których zjawisko wydaje się nie dotyczyć. Rozwijają się w tempie 10, a nawet ponad 20% rocznie. Jak to jest możliwe?
Nieco światła rzucają na to zagadnienie wyniki badania Hinge Research Institute z 2021 roku. Otóż okazuje się, że olbrzymia część firm rozwijających się w szybkim tempie, ma za sobą formalne wdrożenie programu Employee Advocacy. I tutaj, cały na biało, wjeżdża mądrze wykorzystywany biznesowo LinkedIn, który jest powszechnie wykorzystywany w takich programach.
LinkedIn nie jest cudowną różdżką, ale…
- handlowcy wykorzystujący LinkedIn w procesach sprzedaży (Social Selling) mają o 45% więcej szans sprzedażowych niż wszyscy inni;
- 90% najlepszych sprzedawców wykorzystuje Social Selling w procesie sprzedażowym;
- mądre działania na LinkedIn generują dodatkowy budżet marketingowy w wysokości około 20 000 zł rocznie na każdą osobę zaangażowaną w program;
- 80% leadów w B2B pochodzi z LinkedIn.
O tym co to znaczy mądrze, mówiliśmy na naszym webinarium. Możemy też porozmawiać o tym z Tobą telefonicznie. Można też pobrać prezentację z webinaru.
Najlepiej zrób to od razu…
Aby móc zacząć odnosić korzyści biznesowe z obecności w takim medium społecznościowym jakim jest LinkedIn, to przede wszystkim trzeba być na nim obecnym.
Firma może zaistnieć na LinkedIn poprzez dwa kanały:
- profil firmowy – Company Page (CP),
- profile prywatne pracowników.
Profil firmowy prowadzony jest przez dedykowanego do tego zadania konkretnego pracownika lub zespół. Firma posiada pełną kontrolę nad treściami publikowanymi z profilu firmowego. Z drugiej jednak strony odbiorcy postrzegają ten kanał jako mniej wiarygodny niż profile prywatne pracowników. Treści firmowe darzone są zaufaniem jedynie przez 15% odbiorców.
Wpływ firmy na treści publikowane przez pracowników z profili prywatnych jest ograniczony, ale ich wiarygodność jest bardzo wysoka. Treści przekazywane przez osoby, które znamy wzbudzają zaufanie u 85% osób.
Sztuką jest tak umiejętne zaangażowanie pracowników, by z własnej woli tworzyli i udostępniali treści, które przedstawiają firmę w pozytywnym kontekście. Wymaga to zarówno stworzenia odpowiednich warunków, jak i wyposażenia pracowników w odpowiednie kompetencje. Dlatego w biznesowej praktyce znacznie lepiej sprawdzają się programy rozłożone na klika miesięcy zamiast krótkich, intensywnych szkoleń.
Ze względu na swoją specyfikę (np. reklamy płatne na CP oraz wiarygodność i zasięgi działań z profili prywatnych) największe korzyści można uzyskać umiejętnie łącząc oba kanały.
Tym zagadnieniom – umiejętnemu wykorzystywaniu profilu firmowego oraz profili prywatnych na LinkedIn – w znacznej części mówiliśmy na naszym webinarium.
Umów się na konsultację. To nic nie kosztuje.