Grupa Yak
  • Usługi
    • Program Employee Advocacy
    • Networking Biznesowy
    • Szkolenia
    • Doradztwo HR
  • Nasze działania
    • Relacje
    • Moc komentarzy
    • #SesjaPozytywnychRelacji
    • e-Kawa z Turniakiem
  • Referencje
  • O nas
✕

LinkedIn w biznesie to obowiązek

Piotr Makowski
7 października 2021
Baza wiedzy, Kultura organizacyjna, LinkedIn, Social selling
employee advocacy, LinkedIn, LinkedInB2B, social selling
Winkhaus - tort
Employee Advocacy – Digitalizacja Kultury Organizacyjnej
21 września 2021
Webinar #FirmaNaLinkedin – Spotkanie: 2
7 października 2021

LinkedIn w biznesie to obowiązek. Zrób to mądrze!

Jest problem, który w biznesie występuje powszechnie – znikający klienci i zbyt mała sprzedaż. Borykają się z nim szefowie i właściciele firm, dyrektorzy sprzedaży i marketingu. Kiedyś było łatwiej. Teraz faktycznie o klienta jest ciężko. Jednocześnie, w tych trudnych czasach są firmy, których zjawisko wydaje się nie dotyczyć.  Rozwijają się w tempie 10, a nawet ponad 20% rocznie.  Jak to jest możliwe?

Nieco światła rzucają na to zagadnienie wyniki badania Hinge Research Institute z 2021 roku. Otóż okazuje się, że olbrzymia część firm rozwijających się w szybkim tempie, ma za sobą formalne wdrożenie programu Employee Advocacy. I tutaj, cały na biało, wjeżdża mądrze wykorzystywany biznesowo LinkedIn, który jest powszechnie wykorzystywany w takich programach.

LinkedIn nie jest cudowną różdżką, ale…

  • handlowcy wykorzystujący LinkedIn w procesach sprzedaży (Social Selling) mają o 45% więcej szans sprzedażowych niż wszyscy inni;
  • 90% najlepszych sprzedawców wykorzystuje Social Selling w procesie sprzedażowym;
  • mądre działania na LinkedIn generują dodatkowy budżet marketingowy w wysokości około 20 000 zł rocznie na każdą osobę zaangażowaną w program;
  • 80% leadów w B2B pochodzi z LinkedIn.

O tym co to znaczy mądrze, mówiliśmy na naszym webinarium. Możemy też porozmawiać o tym z Tobą telefonicznie. Można też pobrać prezentację z webinaru.

Najlepiej zrób to od razu…

Umów się na rozmowę
Pobierz prezentację

Aby móc zacząć odnosić korzyści biznesowe z obecności w takim medium społecznościowym jakim jest LinkedIn, to przede wszystkim trzeba być na nim obecnym.

Firma może zaistnieć na LinkedIn poprzez dwa kanały:

  • profil firmowy – Company Page (CP),
  • profile prywatne pracowników.

Profil firmowy prowadzony jest przez dedykowanego do tego zadania konkretnego pracownika lub zespół. Firma posiada pełną kontrolę nad treściami publikowanymi z profilu firmowego. Z drugiej jednak strony odbiorcy postrzegają ten kanał jako mniej wiarygodny niż profile prywatne pracowników. Treści firmowe darzone są zaufaniem jedynie przez 15% odbiorców.

Wpływ firmy na treści publikowane przez pracowników z profili prywatnych jest ograniczony, ale ich wiarygodność jest bardzo wysoka. Treści przekazywane przez osoby, które znamy wzbudzają zaufanie u 85% osób.

Sztuką jest tak umiejętne zaangażowanie pracowników, by z własnej woli tworzyli i udostępniali treści, które przedstawiają firmę w pozytywnym kontekście. Wymaga to zarówno stworzenia odpowiednich warunków, jak i wyposażenia pracowników w odpowiednie kompetencje. Dlatego w biznesowej praktyce znacznie lepiej sprawdzają się programy rozłożone na klika miesięcy zamiast krótkich, intensywnych szkoleń.

Ze względu na swoją specyfikę (np. reklamy płatne na CP oraz wiarygodność i zasięgi działań z profili prywatnych) największe korzyści można uzyskać umiejętnie łącząc oba kanały.

Tym zagadnieniom – umiejętnemu wykorzystywaniu profilu firmowego oraz profili prywatnych na LinkedIn – w znacznej części mówiliśmy na naszym webinarium.

Umów się na konsultację. To nic nie kosztuje.

Zapis na konsultację
Share
3
Piotr Makowski
Piotr Makowski

Powiązane wpisy

Ludzie
17 marca 2023

Dlaczego firmy decydują się na programy Employee Advocacy?


Czytaj dalej
20 grudnia 2022

Jak z pomocą LinkedIn budować markę?


Czytaj dalej
Content
7 października 2022

Jak stworzyć wartościowy content?


Czytaj dalej

Comments are closed.

Dane kontaktowe
       
Grupa Yak - logo
Grupa Yak, Sp. z o.o.
(+48) 505 989 303
biuro@grupayak.pl
/company/grupayak/
/grupayak/

KRS: 0000455218 | NIP: 525 255 22 85 | REGON: 146612891

Grupa Yak: Ty mówisz dokąd - my wiemy Yak!
©2022 Grupa Yak
Wsparcie: Voo Voo Voo, Internet Marketing
    • Brak tłumaczenia dla tej strony